Saturday, December 29, 2007

Rambles

with words we can conquer the world

wahh..hari ni dah 29 hb disember..penghujung tahun..almost..well for me x pernah kisah plak itu adalh hujung tahun apa tidak, janji matlamat tercapai.x perlu nak tunggu akhir tahun baru nak buat azam baru..everyday pon should ade azam baru..azam nak jadik lebih baik of course..ok watever..bercakap tentang bulan, saya x mo cerita Tentang Bulan, tp saya nak citer pasal cmaner saya eja nama2 bulan yg 12 ittew..eheh..kat sini, agak berbeza ngan cara kite (Malaysia)eja nama bulan e.g Mac is Maret. so after been for about 3 anf a half years kat sini, saya pon kadang2 jadik konpius bile balik mesia nak eja bulan camaner(eh paham x ni..aku x reti susun ayat la)..btw, read the conversation below wif ma fren

Fren: Doyot, Awak tau x kite td terlupe mcmane nak eja Mac..haha..kiter lupe Maret dlm bhs Malaysia ape ek..pastu kiter cek balik buku report tahun lepas..owh Mac rupenye..

Doyot:haha..samalah aku, aku x reti eja Disember..kalo tulis balik bahase Melayu mesti aku tulis Desember..hahaha..

Seriously..klakar kan..dulu before masuk sini, i seriously promised to myself that i won't get carried away by neither the languages nor the daily life..eheh..guess i was wrong of it..

ok close case..malas nak citer panjang2 pasal benda bulan2 ni..
-----------------------------------------------------------------------------------------
so today, i went for aerobic after put on a lot of weight..hehe..by nay mean a lot..kinda terkejut..tak suke.. tak suke.. tak suke..tu lah raye x ingt dunia..non stop eating giler la..hahaha..watever it is. i have to lose weight sbb takut baju x muat, sluar x muat.huhu..nnt kena beli baru..byk duit ko..jadi langkah mudah adalh dengan menurunkan berat badan..jgn terlalu drastik sbb anda adalah bakal doktor..doktor kena comel dan sentiasa nampak cergas..as i always say to Denny (kucing K.Am)..kembang dan aktif..hehe.x nak nampak sakit..just enuff to be in a pink of health..tp saya nak citer pasal satu coklat yg sedap ni..saya xkire..saya nak citer jugak..ia adalah coklat Daim..saya x tau apa sebab nama die Daim..x mungkin dr Tun Daim Zainuddin maupon dari Amir Daim.hehe.ape2 pon ia adalah coklat Malaysia paling enak pernah saya jumpe..walopon org kate ia adalah biase jje.tp bagi saya ia adalah luar biasa.Alhamdulillah..saya start suke makan coklat Daim dari along aka K.naim yg belikan..seriyes..start dari situ, i've been craving on this sweet poison like crazy..tp x leh beli slalu..nnt muak..sbb ia amat sedap..jd patut makan sekali sekala sahaja..mahal pon..ade la dekat 20 ringgit..or more..20 ringgit kalo x de tax..coklat Daim mmg amat enak dimakan begitu sahaja..sbb ia adalh coklat..jd mmg patut dimakan begitu sahaja..kalo anda lebih kreatif mcm shaye..anda boleh masukkan coklat Daim ni kat dlm coffee untuk membuatkan ia rase bercaramel..sedap..hahah..x tipu..pergi la beli..lepas tu bagi saya dlm 10 biji pon jadiklah..nak dijadikan criter sedapnyer coklat ni, beberapa bulan lepas waktu family saya ke Langkawi, saya titipkan kepada mereka coklat Daim ni, sbb kat sane x de tax..jadi ia amat murah..kemudian apabila saya pulang untuk claim coklat ittew..ia telah x de..knape x de..sbb adik2 saya dah ngap sumer Daim2 tersebut..huhu..pada asalnya mereka x sampai hati nak makan..kemudian one of them bukak la beg Daim tu sbb nak rase..knon2..aku tau diorg dengki..hahaha..kemudian..adik2 sy yg lain marah, oi..sape bukak ni..ni untuk kak nor(referred to me) la..haha..last2 org yg marah tu pon makan jugak..huhu..x pe..halalan toyyiba..saya claim kat bapak saya coklat tu bile saya balik..seriyes..boleh bergaduh sbb coklat daim..huhuhu..sekian criter pasal coklat..

saya dah lapa..nak gi makan roti..taukah anada satu fakta yg menarik bahawa krokedail menangis sbb lapar..x caya..percaya lah..saya x tipu..

3 comments:

Anonymous said...

halluu.. currently dapat ur blog dari blog totin.. ahaa.. coklat daim? yes, mmg sedap and mmg dr Tun Daim pon.. die yg kuarkan dat coklat..

Anonymous said...

Salam Doyot.

terkekek kekek sy gelak baca entry ni. awk serius ke attend aerobic ni? waa.. mcm x caya je. smga consistent ye :) bagusla dpt join. klu kat sini, mmg ada je aerobic cls. tp kena gi gym la. yg bayarannya mahal gila. so klu nak aerobic sgla mcm, kt bilik je la. buat sndiri2. oh, suka dgn statement sorg doktor tu kenala nampak cute dan cergas. jd peransang utk kekalkn kekiutan. hehe. smga sepanang tahun baru masihi dan hijrah yg baru ni kita semua akn dikuatkn semangat utk terus kuat..!

doyot said...

Salam kenal Adeqq.

owh betol ke dr Tun Daim Zainuddin..hehehe..wah info menarik.tp coklat tu mmg sedap kan..ehehe

Salam Sarah.

A'ah saya msh lagi aerobik..murah je kalo kat sini. cuma 10 ringgit sbulan..tiap2 hari pergi except for sunday..so untuk mengekalkan status dr yg kembang dan aktif, saya harus slalu pergi..ehehe.peace (",)v.