Wednesday, December 19, 2007

Miracle of Eid al-Adha

with words we can conquer the world

Alhamdulillah, di kala ini, walopon mata ngantuk gile tapir, tp saya rase lega setelah selamat sampai dirumah.Erm, hari ni terasa mata mcm nak qadha' tido yg x lena sejak semalam x lena tidor memikirkn sempat ke tak nak amik bas ke johor, memandangkan Airasia where everyone can fly, akan ade kebarangkalian Delay..huhu.alhamdulillah ok je perjalanan hari ni. Dan berkaitan perjalanan hari ni, ade pengajaran yg buat saya terkedu ntah untuk beberapa ketika..

ok bermula dengan perjalanan pagi dr Yogyakarta menuju ke Solo Airport yg mengambil masa sejam stgh.Saya bertolak kira2 jam 5.00 pagi.eheh.awal kan..mmg pon..dengan x de org kat situ. Dan ye i was resah tersangat at that moment sbb memikirkan sempat ke x nk smpi kat Bas Stesyen pudu hari ni..uhuh.saya sepatutnya naik bas jam 3.00 ptg dgn adik saya.ok, Alhamdulillah flight x delay. which was yeay, saya bersyukur sangat. Dalam Flight saya masih ttp risau juga sbb biasanya flight amik masa 2 jam 30 minit ke KL. Dan bagi menghilangkan keresahan yg x kunjung sudah tu, saya berselawat sebyk2nye. Seriyes sbb saya amat takut x sempat. Dan Miracle pertama bagi saya untuk Journey itu, Flight touchdown awal, alhamdulillah, selalunya 2 jam stgh, tp kali ni 2 jam lebih 10 minit kot..yeye..seriyes bersyukur sgt, saya dpt amik Baggage awal and dpt masuk bas yg awal untuk smpi ke KL sentral dlm jam 2.

Dah sampai kat LCCT airport untuk ambil bagasi, mmg dugaan gila jugak sebenarnye, sbb masa check in kat Slo td, sama2, tp beg saya paling last. Dan saya masih ttp berselawat dan terus berselawat.sbb saya masih x sampai2 ke Pudu Raya yg nun jauh di sana..huhu..bercadang jumpe Milo dulu untuk beri Buku Ketika Cinta bertasbih ke-2. Jam di dinding LCCT dah menunjukkan 12.45, dan saya baru nak dpt beg mase tu.hhuhu. padahal next bus ke kl sentral ialah jam 12.45, dan perjalanan amik masa 1 jam 15 minit kalo x jam la.huhu. tah mcamner, naseb baik bas tu ade, and eheh, jam dlm bas tu lebih lmbt siket dr jam asal, so saya sempat dengan sgt naik bas tu, kalo x saya terpakse tunggu lagi setengah kam untuk ke KL sentral and mmg sudah pasti x sempat nak amik LRT and STAR ke Pudu Raya. Dan bagi saya itu lah miracle ke2 buat saya.

Alhamdulillah, dah dpt bas.lega dengan amat sangat.tp belum jugak lega, sbb takut jalan jam, memandangkan waktu tu ialah lunch hour, jadi mmg byk pekerja kluar makan n baru nak balik opis.uhuhu..terus jugak berselawat.Alhamdulillah, smpi tepat yg dijangka..dan bagi saya itu miracle ke-3. sbb selain awal dari yg dijangka iaitu sebelum jam 2, jalan agak smooth la.x jam sgt.

Di.KL sentral plak, jumpe Milo. dan part ni dugaan siket je la, sbb Milo tah cmaner terhilangkan duit buku ittew, and tgh carik kasut yg hilang kot mase tu kat surau KL sentral..huhu..ntah saya pon brape pasti, tp yg pasti beliau sedikit je lmbt dari asal.tp masih ok.agak terburu2 meninggalkan Milo..Sorry dengan amat sgt Milo.Saya inRush yg sangt.Kemudian saya naik LRT ke Masjid JAmik untuk tukar ke STAR LRT. dengan penuh terus terang saya ckp, saya amat blurr nak naik STAR sbb mmg x biasa. Ntah la dari mana muncul seorg permpuan ni, dr LRT td nak naik lif ngan saya, dr situ ade bibit perkenalan plak.jgn suruh saya tanye nama die, sbb saya x tanye nama dier,haha.sbb die out of sudden tanya, erm, nak gi Pudu raya ke?Naik transnasional ke? Jam 3 jugak? Dan saya hanya jawab ya ya dan ya,x terpikir pon cmaner la pompuan ni leh tau aku nak gi mana. Dan mukanya nampak mcm ramah.eheh,nampak baik maksud saya.So die pon skali jalan ngan saya, sbb die kate die pon nak gi Johor jugak naik Transnasional. Die yg tunjukkan jalan cmaner nak naik STAR sumer la..alhamdulillah, lega2 sgt sbb ade org nk tunjuk kan jalan.

Dan setelah sampai kat Plaza Rakyat, tgk2 pompuan tu dah hilang mane tah, saya dah la tgh kelam kabut nak carik bas saya, saya pon tinggalkan je la die, sbb ingtkan die beli air ke hape. and then dlm bas saya tgk die x de pon.seriyes.saya dengan amat yakin die akan naik dengan saya.saya carik2 dlm bas, mane pompuan ni.sekali org bas kira2 dah ckp org, so die jalan je.huhu. Dan saya terbersik dlm hati, mungkin petunjuk dr Allah kot.huhu..Alhamdulillah and then dah, baru saya berasa lega betol2. sbb dpt naik bas dengan punctual, sbb trans amat punctual, kalo lmbt mmg die tinggalkan je.huhu..Dan adik saya plak yg x punctual.grr..geram amat saya. bas tu dah nak jalan baru die sampai.Alhamdulillah, berkat selawat juga barangkali.

ok lah adik2 saya sume dah bising saya guna kompiter ni lama sgt.sekian.

p/s: selawat la sebyk2 nye. byk fadhilat selawat ni.iAllah membantu dunia akhirat.=)

No comments: