Monday, February 04, 2008

Juniors vs Seniors.

with words we can conquer the world

KES 1
Hari Sabtu yg lalu, saya keluar ke Ambarukmo Plaza, untuk tukar duit la konon2..sekali tersrempak pula dengan Junior 1st year lelaki tgh tukar duit. Nak dibuat cerita, borak2 basa basi..tetiba die tanya saya

Jr: Erm, kak, camaner ek, tadi saya kluarkan duit, tetiba server bank tu down.lepas tu saya tak dpt kluarkan duit.resit pon x dpt

saya:owh ye ke(dlm hati, perkara ni mmg sering terjadi kepada pelajar2 di sini..uhu..tidak pasti mengapa)

Jr:Lepas tu saya cuba cek balik akaun saya, ternyata, 1.5 juta tu takde, mcm saya dah kluarkan duit tu..

Saya: Resit pon die x bagi eh?

Jr:a'ah, x dpt resit n duit

Saya: huhu..mesti dah cuakkan..???duit JPA kan tu? aku pon x pasti nape aku bertanya sebegini, kawan tu dah la dok cuak kat situ...hahaha

Jr:ha'ah, saya dah cuak dan gelabah dah..x tau nak buat ape

Saya: Owh, cam ni, memula, awak jumpe pegawai bank tu,(ewah..berawak2 pula..euuwwwyy), bawak sekali pasport ngan buku akaun. Lepas tu awak buat laporan ckp pukul brape n dekat mane..lepas tu dah kot..

Jr:oh yeah.ok2..kat mane2 bank pon boleh kan..

Saya: boleh, tp baik pergi dekat yg Kampus punye..

Jr:ok thanks ye kak..

Lepas tu, saya msg die balik tanye camaner, Alhamdulillah, dah dpt semula duit tu katanye..hehe..glad could help a lil bit..yeye

KES 2

itu la cerita ceriti saya sebagai so called senior di sini.Lepas tu nak di buat cerita, Junior Hanim pula, minta tolong untuk stay kat umah saya, sbb Kost aka hostel die x de org, sumer balik..saya no hal..masalahnye ade 2 hal yg perlu di settlekan bagi membolehkan beliau tinggal di kost sy, iaitu tuan kost saya merangkap sugar daddy aku..hahaha..geli weyy, dan seorg lagi rakan sebaya junior itu..ade knflik sedikit, tp x yah la cerita di sini..keep it to some people who knows about it..huhu..ape2 pon, i suppose to give the answer yes or no by today..3 of us say yes, and there is one possibly no from bapak kost...huhuu..cam American Idol lak..tp ade kemungkinan bapak kost akan berkata :"welcome to hollywood" sambil menghirup2 coca cola di hadapannya..hehe..mungkin kot.kalo aku yg mintak la..hahaha..keji plak terasa diri ini sbb ade sugar daddy sebegini

pape pon, sebagai senior, rasanye patut tolong juniors ke seniors ke, x kisah la sape, sbb pada saya, jgn harapkan balasan darinya, tp mungkin ada balasan lebih baik dari Allah SWT..

Oh ye, ironic to this, huhu..Read this in sarcastic tone, ade juniors masa saya di TKC dtg, ye die dtg,..memori lama teringt kembali..huhu..ye saya mmg x brape suka die, dari skolah lagi..sbb sya x suka attitude die..grrr.. i hate her...Kesian plak bile Yek ckp begini kat aku "Doyot, Junior ko"..And me replied while mumbling to myself "tau..tp aku x suke die"..huhu..jahat ke saya..sorry, it hard for me to forget her attitude back in college..daaa, dulu, die pon ade dtg jogja jumpe sape tah, tp erm, x tegur pon padahal aku dah senyum sket nyer baik dah kat die,,,daa, what do u expect me to do..kalo ko x tegur aku,aku pon malas nak tegur ko..peranagai masih x berubah..malas nak layan org2 sebegini..huhu..emo pulak..ok2..close case..Sori la Yek, membuat muka kepada kau pula..x sengaja, bukan aku x suka kau, tp aku x suka siket kat die..siket je la..huhu

2 comments:

m said...

ewah..berawak2 pula..euuwwwyy

ini aku suka.

haha


eeeuuuwww

Anonymous said...

haha..tu lah euwwyy giler..ala awak ni zamm, malu la I..hehe..