Monday, January 21, 2008

my lil Mimi

with words we can conquer the world

hari ni saya ade karangan yg bertajuk "Saya seekor kuceng"..dgrkan ye cekgu2 sekalian..hehe

Nama saya Mimi. saya seekor kucing yg keji. Pada mulenye, saya x bertuan..tapi disebabkan, tuan saya skrg ini iaitu Master Doyot tlah mengambil saya dan menamakan saya Mimi, maka saya pon bertuan..Saya sering menjadi mangsa penderaan kanak2 yg lalu lalang di tempat saya menyorok..nampaknye, tempat itu sudah tidak tersorok lagi kerana mereka mampu mengganggu saya..Jadi, nak dijadikan cerita, Master Doyot yg shomeyll, telah mengambil saya dari tempat saya menyorok, dan menjadikan saya 'pet kost'.. itulah perkataan yg saya dgr dari Master Doyot. selain Master Doyot yg menjadik tuan saya, saya juga mempunyai beberapa tuan lagi. Mereka adalh Sifu Pong,Sifu Aisya, dan Sifu Qiqi..Nama Mimi telah diberikan oleh Master Doyot, tapi Sifu Aisya nak jugak nama Aminah. Maka jadik la ,nama panjang saya Aminah dan Mimi adalah nama pendek saya..hahaha..eh silap kucing x leh gelak, maka ngiau ngiau ngiau...

Tentang pemakanan saya, usah diragui lagi. Memang berkhasiat dan bertenaga. Mereka tidak memberi biskut Tiger, ttp mereka bagi saya Susu Anlene..haha..mereka ini hilang akal ke ape. Tapi tidak mengapa, saya sayang mereka. Setiap pagi saya akan mengiau di garaj rumah untuk meminta makanan..Saya rasa, saya dah mula sayangkan mereka..tapi saya diletakkan di luar kerana mereka takut saya kencing n buang air besar berak sepah-sepah ade hati nak duduk dlm rumah . Master Doyot suka mendera saya dengan memandikan saya setiap kali dia nampak saya melepaskan hajat. saya amat tidak suka, jadi saya mencakar2 tangan Master Doyot..Tapi saya rasa ada satu sifat terpuji dari Master Doyot, iaitu beliau pembersih..*tepuk*tepuk..

Tapi pada suatu hari yang hening saat Master Doyot pergi sekolah dan Sifu2 yg lain tiada di rumah, saya telah diambil oleh Mbak Ronggeng sebelah rumah. Itulah yang dikatakan oleh konco konco kecil Mbak Aisyah...Owh begitu kah..Maka Master Doyot berasa sedih. Beliau memanggil saya, namun saya insan lemah tidak berdaya. Mereka besar, saya kecik je mcm Master Doyot. Namun, mungkin disebabkan mereka tiada susu Anlene untuk diberikan kepada sya, mereka pon melepaskan saya.Yeay, wild and free..Maka saya pon kembali kepada master Doyot dan Sifu2nya..

Sekian tamat riwayat kesan degil..haha..Mimi

No comments: