Tuesday, January 29, 2008

Jogja is Hot..

with words we can conquer the world

Salam, I'm now back In jOgja again..*sigh..erm, i suppose to post this entry a few days ago, but due to the Internet error, it was post poned to today..ok. I hate the process of packing my stuff to get back to Jogja again. It really reminds me of my boarding scool, where i have to go back to school after overnight outing for couple of days, and then have to face the evilness of the school's rules and stuff..the feeling is just exactly the same, but this time, i've grown up to young adult, so i kinda feel a lil bit ease this time, for i don't have to abide the rules or in other words, no rule at all. saya akan berasa sedih tgk muka mak n ayah sy sbb saya selalu tertanya2 ada kesempatan lagi tak nak jumpa mak n ayah lepas ni..kalo tgk muka adik2 saya, saya akan terfikir, agaknye lepas ni diorg dah tinggi mane ek..sempat tak nak tgk diorg buat homework sama, with me helping them atau lepas ni dah masuk Asrama, so won't need my help anymore..tapi ape2 pon,saya sentiasa berdoa mereka memperoleh yg terbaik..amin...hehehe..Saya terharu sbb balik kali ni, saya di hantar oleh Milo yg shomell ke LCCT..thanks Milo, jasamu dikenang.hehe.Sila la dtg Jogja..saya sambut dengan tangan terbuka.seriously. Penerbangan saya jam 4.10 ptg, jadi, sy dan Milo bertolak sedikit awal memandangkan hari itu adalah hari Ahad, jadi masalah kesesakan lalu lintas patut di elakkan, Kami tidak menggunakan MRR2, sbb mmg jam..ewah..mcm pelapor berita je aku ni..hahaha..so, perjalanan ambil mase sekitar 1 jam stgh, ade sedikit kesesakan, sbb ade accident, arah menuju K.L..huhu..kereta banyak, tp rase nye lebih byk yg "watch nGo" je.haha..ye la, tgk sape accident, pastu dah..buat jam je..ape kate 'ringan kan tangan, hulurkan bantuan'..hehe..ewah..mcm aku gi tolong je..hehehe..tapi pape pon it was a good journey though..sepanjang jalan borak..haha..

Sampai di LCCT lebih kurang jam 2.30 ptg, saya terus check in, and Solat zuhur n Asar.Tak ramai yg pulang kali ni,mgkn sbb ramai yg sudah pulang sebulan yg lepas.dan ramai juga yg menghabiskan masa cuti tour Indonesia..ade yg ke Bali, Surabaya, Bandung..hehe..sila jgn tanye saya dah ke mana je..rasanye bapak saya pon dah hbs tour Indonesia dah berbanding saya..hehe..ok2..kalo ade duit boleh la gi..ehehe.allowance dah naik, kalo ade rezeki boleh la gi jenjalan..kalo x de sila lupakan je la..Semasa di LCCT jumpe family Swarna. Family Kukhan x jumpa pula..hehehe..=).Family Swarna pon tanye sy sambil tunjuk ke arah Milo "Is this ur sister?" Saya jawab "No she's my fren. We just look alike." hahaha..Milo kan shomeyll jugak mcm saya, jgn hairan la kalo ade org kate kami adik beradik. Kemudian tiba pula detik perpisahan, sbb saya mmg kena msuk dah..huhu..sob2 sedey tau..saya hanya mampu nanges dlm hati..x mo tunjuk, sbb saya kalo nanges mmg x leh berenti..huhu nnt cair la make-up I

Sampai2 je jumpe Kepam, Totin, Isa, NK, Aziz, and ramai jugak lagi..Dan saya terus mencipta semangat baru untuk terus berjuang menjadi doktor yg baik Fid Dunia wal Akhirah..wink..doa kan saya ya.

Kemudian sampai di Airport Solo Jam 6 ptg. saya mmg sudah tempah teksi awal2 yg berharga 140 rb je, jadi setelah kongsi 3 orang yaitu Kepam n Totin, so jadik lebih murah..oh yeah..penjimatan harus dilakukan.jika tidak membawa padah. xkan saya nak naik teksi 200 ribu kat airport tu..dah la mahal, 1 drop je lak tu. Kalo ngan Pak Supri boleh drop byk2 tempat2..siap Pak Supri boleh tanya lagi, nak makan dulu ke?nnt die tunggu..haha..x yah la pak Supri..Malas ah.baik balik tido je..Dalam perjalanan solat di Masjid Aisyiyah.Masjid ni cam x de org..tidak dapat dipastikan knapa..sbb rata2 masjid di sini sentiasa penuh..x mcm kat Malaysia kalo ade special event je baru penuh ..huhu. Sampai di rumah saya skitar jam 8 mlm..Sunyi je Rumah, rupa2 nye Junior saya semua dah balik ke Malaysia kecuali Keri, yg amat sukakan Jogja..hehehe..ermm, dlm 2 minggu jugak la rumah saya akan cuti..cepat la balik ye adik2..hehe..

Dan pada hari Ahad ittew jugak, saya mendapat berita bahawa Pak Suharto, bekas Presiden Indonesia yg ke2 meninggal setelah dilaporkan ade multiorgan failure, setelah di rawat sekitar 22 hari di Hospital Jakarta. Innalillah. Semoga Rohnya ditempatkan di kalangan2 org beriman. Dan Indonesia akan berkabung 7 hari bagi mengingati peristiwa ini..Pak Suharto di kuburkan berhampiran kubur2 sanak saudaranya yg lain di Solo,Jawa Tengah..

Dan kembali do Jogja kali ni, di sambut dengan cuaca yg panas amat, berbanding seminggu lalu di mana hujan mencurah2..dan menyebabkan banjir..Perubahan cuaca yg drastik..okla..saya mcm byk dah taip..nak ergi rebus jagung yg sedap..bubye

2 comments:

Muhajirah said...

cik adik.byk la parking free.paid parking my dear.hehe.mane ade bnde free di dunia ni.anyhow, dont mention. was glad to help.

Anonymous said...

haha..ye ke Milo, punye luas la airport tu, nak jugak die surh bayar ek..hehe..pape pon, thanks Milo..