Tuesday, August 21, 2007

si kucing keji

Amaran:entry super duper panjang, leave it if u don't want to read it

tadi semase makan di Ibu Selamat, saye telah diganggu si kucing keji(bace:stray cat) yg ntah dtg dari mane..dgn x semena2, beliau mendpt habuan berupa kepala ikan dari saye..tahniah kepada kucing keji tersebut. tompok di kucing ittew mengingatkan saye kepd kucing2 saye, yg sudah tentu tidak keji sbb ade tuannye iaitu saye..maka meningkatlah martabat kucing ittew menjadi kucing comel..my first cat was given by my grandma and i named it Tompok. kucing itu amat kecik dan comel mcm saye. kucing itu dikidnap sbnarnyer oleh nenek saye dari rumah adik beliau..owh..semasa saye pulang dari skolah, saye terkezut melihat seekor kucing yg comel berlari2 sambil malu2 ketika melihat saye pulang.haha.shaye amat gembira ketika itu..owh..jantina nyer telah dikenal pasti sbg betina. atok saye ajar kalo nak melihat kucing itu betina atau jantan, sila lihat dari warna kucing ittew,,kalo 3 warna and more, makne nyer kucing betina..tapi slalunyer, saye hanya melihat that 'down under' sbb saye tidak reti nak menilai kalo kucing itu kaler belang2..mgkin jantan mgkin juga betina..

Saye jage kucing ittew dgn baik, sbb beliau dapat melahirkan 3 ekor anak yg gemok2 dan cerdik..nnt saye ceritakan knape saye kate mereka cerdik..saye telah melihat sendiri bagaimana si Tompok melahirkan anak beliau..tapi apsal kucing itu kelihatan tenang je lahirkan anak...x de pon ngiau2 seperti org gila meroyan..owh..itulah namanye binatang..ok2..back to topic..saye x tau la nama bapak mereka ape, mgkin juge si Tompok berjumpe kucing jantan idaman hati di rumah sebelah, atau mgkin juge ade kucing keji yg telah merogol(isy..sape lah cipta perkataan ni..x best langsung) beliau. tapi, anak kucing2 tersebut saya namakan Kiki, Fifi, and Mimi..kiki and Fifi adalah jantan, Mimi adalah betina. Jadi, saye telah menyediakan kotak dengan selimut dan kain2 yg tidak digunakan lagi agar mereka berasa selesa.ehehe..mereka mempunyai tali pusat pada awalnye, dan akan gugur pada minggu ke berapa tah..tapi adik saye, sungguh tidak sabar maka beliau telah mencabut tali pusat kucing tersebut..ades..giler keji perbuatan ini..jangan contohi di rumah.

Setelah kucing itu meningkat remaja, dier semakin aktif dan cerdik..pernah satu hari saye dan adik saye telah meninggalkan kucing saye di kawasan kebun..saye dan adik saye telah merentasi jambatan meninggalkan kucing saye iaitu kiki.dgn pintarnye, kucing saye telah menghidu2 tanah untuk mencari bau tapak kaki.ehehe..mcm anjink plak..kemudian beliau dpt mencari saye dan adik saye.ahaha..kemudian kisah si fifi pula, beliau telah berupaya mengejutkan saye pada waktu pagi dgn memijak2 badan saye, sambil mengiau2 di telinga saye suruh bangun pagi..owh..nenek kate saye, kucing tu kejut suruh bangun Subuh(bace:sembahyang)..

Apabila mereka semakin aktif, maka, byklah kucing2 keji yg otai ingin membelasah kucing2 saye yg ,masih membina stamina ketika ittew. ketika itu mereka tidak mempunyai skill lagi untuk membelasah kucing2 keji tersebut, maka apabila pulang ke rumah berdarah2 la telinga leher dan badan2 mereka. Maka adik saya telah melatih kucing2 ittew ala2 komandan dgn mengajar mereka memanjat pagar dan naik ke bumbung rumah..owh..mcmane dier melatih..begini..di rumah saye ade pagar yg ade jaring2..pada mula nye kucing2 itu amat gayat nak naik sbb tinggi..setelah dipaksa untuk naik, maka berjaya lah mereka untuk naik sampai bumbung..di bumbung pulak mcm2 jenis binatang diorg jumpe dan dibawa pulang..(aku rase kucing aku ingt rumah aku drive thru mcD kot..nak makan je bawak balik..hampeh kotor la rumah). owh yeah..mereka juga telah berani memanjat pokok, dan segala macam stunt panjat memanjat lah. pernah juga ade kucing2 otai yg bergadoh2 rbut kucing betina kot, ketika itu saye sdg memegang kucing saye yg mane tah, tiba2 kucing itu takut melihat aksi2 pergadohan kucing2 keji tersebut, maka kucing saye telah mencakar lengan saye sehingga parut saye berbentuk 'y'..owh..betol2 saye x tipu..mmg parut tersebut berbentuk 'y'. kalo saye ade wand mcm Harry potter, dah lame saye sumpah kucing2 yg menakutkan kucing saye menjadi babi hitam yg cacat dan hodoh, agar x ditembak org.ahaha.owh aksi2 mereka amat byk untuk diceritakan..

waktu mkn mereka apabila saye makan tghari dan makan malam je..waktu pagi x sempat la, nak gi skolah lagi..mereka amat bertuah dapat tuan seperti saye.aiseh..perasan pulak aku. saye amat menjaga pemakanan mereka..saye akan bagi mereka sayur dan lauk ikan..slalunyer saye bagi mereka makan setelah saye makan, kalo diorg dah ngiau lame sgt, saye bagi sebelum makan la..disbbkan gigi mereka kecil2 x macam gigi saye yg besar mcm kapak, jadi saye harus menumbuk dulu, tulang2 ikan atau pon kepala2 ikan sebelum digaul bersama nasik yg saye letak sayur..owh walopon nasik mereka agak keji, tapi mereka makan sampai menjilat kuku.

saat mandi adalah saat paling horror..saye pernah nanges sbb kucing saye telah dipukul2 sbb x nak mandi oleh adik dan mak saye. pernah ade kucing saye sakit, knape tah pastu bawak jumpe dr haiwan..dr haiwan itu telah suntik kucing itu dan bagi ubat..ubat tu warna oren..saye rase itu adalah placebo sbb kucing saye x de lah baik sgt setelah makan ubat ittew..ubat itu macam pil2 vitamin yg anda boleh jumpe di farmasi spt Vykamin ke ape tah.uhuhu.owhh..saye rindu kucing2 saye yg dulu..mereka semua telah mati, ada yg hilang..atok saye kate, kalo tuan tu sayang tuannyer, saat die rase nak mati, dier x kan mati depan tuan dier, sbb x mo bagi tuan dier sedih..owhh..my beloved cats..skrg di rumah nenek saye ade kucing lain..tapi kucing ittew dan anak2 nye tetap x best mcm Tompok, kiki, Fifi, and Mimi

1 comment:

Idham said...

adush sedihnyer...
cat lover = http://cat-world.50webs.com