Thursday, August 09, 2007

gempa melanda lagi..oh NO!!

smlm punyer la aku bersemangat nak tido tutup lampu..(sbb aku penakut..selama ni aku tido x pnah tutup lampu), pastu bace ayat2 kursi sumer2..baru tido2 ayam kol 12 lebih tu tetibe, katil aku goyang..grr..memula aku ingt sape la plak nak goyang kan katil aku ni,aku terus ah bangun, sbb mmg mase tu goyang tu jadik makin lame makin kuat plak..adess..sah gempa ni..berlari aku turun katil, nak bukak bilik plak x boleh..warghh..kelam kabut nyer pasal terus blurr, nak bukak pintu cmner..hish2..tahap gelabah melampau aku ni..pastu..aku ngan pong terus tgk2 luar..tgk bapak kost n ibu kost dekat luar..kaki aku menggeletar dowhh..pastu pongky ngan aku tido same..nak tido pon cam fobia, dgr bunyi motor pon rase cam nak gempa...mmg memula tido tu agak x lena la..huhu..pong pon same..aku nak tido tu, smpt flashback dulu nyer gempa..sila lihat entry dulu2..malas nak link.takut seyh..aku slalu pikir, sempat ke lagi aku nak tmbh amal2 ibadat..nak bertaubat..nak mintak ampun kat mak ayah..huhu..selalu sgt..sbb tu kite kena slalu ingt x yah tunggu akhirat tiba..tp ajal yg menjelang tu adalh detik yg paling dekat, sbb kiter x tau biler ia akan tiba..bertaubat la sblm terlambat..huhu..Dicky kate gempa tu pukul 12.10 WIB(jam 1.10 pg waktu mesia) dalam 7.1 skala Richter..kat ner tah..berlanggar dgn plate australia..dulu nyer kalo x salah 6.2 skala Richter.. Ya Allah selamatkan la kami dari bala bencana, dan masukkan lah kami dikalangan org beriman di akhirat nnt..ameen..

4 comments:

Anonymous said...

salam takziah..
moga doyot dalam peliharaanNYA salu..
tringin nak rasa gempa ^^

doyot said...

arghh Milo, sungguh biler ko dah rase gempa, mesti ko rase fobia cam aku.huhu..aku doa la,Malaysia selamat.amin

livingblossoms said...

hi doyot..ayah aku baru balik from jakarta n tpt ko..die pon terasa gempa kat situ..sampai tercampak dari katil tuh..aku sungguh simpati kat ko..harap2 ko sentiasa selamat tak kire gempa ke tsunami ke melanda..

jinan

doyot said...

oh Jinan..hai. ye ke, ayah ko sampai tercampak katil, maksudnyer tempat ayah ko mmg 7.1 skala richter la kot, coz dulu, mase aku tercampak2 tu was about 6SR sumthin.huhu..thank God ur dad x ape2..i hpe he's not in trauma like me.huhu..lame lah x dgr criter ko jinan..hpe to see u soon..suke nak dgr ko bercriter..hehe