Wednesday, August 15, 2007

normal vs x normal

with words we can conquer the world

hari ni saye asyik dgr perkataan normal je..bosan deh...

1st normal situation:

Hari ini, saye jadik dr tipu2..oh..x pe2 doakan saye jadik dr betol2 ek..ok..tadi setelah jadik dr tipu2 berdasarkan patient tipu2 juga..saye telah mendiagnose seorg patient yg jugak tipu2 sakit perut aka diarea..ohh..selepas itu dier telah tipu2 kawan saye kater dier sakit batok dah 2 bulan..owhh...dan saye juga telah tipu mengatakan respirasi rate normal..pdahal saye x kira pon brape respirasi rate dier sbb sumer pon saye rase normal..ye saye telah menulis kat dlm medic rekod bhw patient diare normal..owhh.ade ke diare normal..dah name diare x de lah normal kan?hahaha..dah la saye x pakai jam..jadi saye telah tipu2(bace:pura2) tgk jam di tgn..yg invisible..aku lupe jam aku mati..chess..owh..semasa pemeriksaan, saya harus tanye ke patient, kerja ape..dier jawab x kerja..pastu dier cakap kat kawan saye dier buruh..setelah saye wat pemeriksaan abdomen, maka terserlah la six pad beliau jadi saye tau, beliau tipu saye..saye tau die kerja buruh..chess.berani ko tipu aku..dan semasa saya wat percussion(bace:ketuk2 perut..haha..gendang gendut tali kecapi, kenyang perut suka hati.)saya pon cakap patient ni normal, click and gurgles iaitu bunyi perut kiter juga normal..owhh..normal normal..

situasi2:

Saya telah hantar Baby Haku saye yg manje(bace:skuter) ke kedai YangMahal (yamaha la..hehe) sbb saye rase baby saye x normal..sbb saye rase alignment dier lari2..kalo dier ditiup angin lintang dier jadik conscious(bace:malu2 sbb berasa seksi), jadik dier main lari2 la..saye yg rase..sekali biler mekanik yg hensem ittew kate, 'normal mbak'(bace:normal cik), saye dah huh?? dier terangkan la, motor aka skuter saye ni, jenis yg suke terbuang2 di jalan, bukan maksud senang dibuang ke dlm sunga atau tong sampah, tapi melayang..especially saat belok..pastu dier suruh wat ape tah kat tayar..owhh..dah la siap gelak2..chess.aku dalam hati..malu seyh..x pe2..aku perempuan..x de la malu sgt..hahaha..aku kan Manusia Lemah..haha

situasi tidak normal:

hari ni, x de letrik dari lepas subuh sampai saye balik dr skolah dalam pukul 12.30..amat menakutkan saye sbb jalan jadik jam..memandangkan x de letrik untuk lampu isyrat..owhh..mase balik skolah tadi lagi horror..perghh..seriyes..x pnah saye nampak kes sebegini spnjg saye jadik penunggang motor berhemah la.hahaha..saye telah berani mengangkat tgn, suruh kereta berenti sbb saye nak lalu..haha..daulat betol ko..haha..betol la tindakan saye..dari aku habis kan minyak yg baru top up nak tunggu sumer kereta blah, baik saye suruh diorg berenti, bagi Baby Haku dan saye jalan..saye kecik je..bak kate arep..'our future in ur tiny hand'...chess sekali lagi..owhh..otak saye masih berfungsi normal..Alhamdulillah..masih byk perkara yg nak saye ingt nak dlm pale otak yg kecik ni..

No comments: