Friday, August 10, 2007

hari ni jumaat..esok sabtu..

esok sabtu ade ceramah isra' mikraj Islam dulu, kini dan selamanya..actually this event clash ngan Kalamnyer event..uhuuhu..aku dah ubuntu kejap td, nak gi Kalam ke gi Upimi nyer event..dan setelah membuat pilihan bernas,pilihan bermutu tinggi..oit..iklan lak ko ni..aku decide pergi upimi, sbb kalam..byk lg org leh pergi..haha.okies..esok 27 rejab..pose la, sape leh pose..byk fadhilat dier..bermaksud lagi sebulan nak bulan Ramadhan..yeay..teringat aku zaman kekecik aku dulu blaja pose, start dari darjah satu..memula pose sekerat.ustazah tak marah pon..pastu hari pose ke berapa tah, aku pose penuh untuk 2 hari..tahniah diucapkan.tapi haru jugak la nak tunggu sampai petang.adek aku tadika masa tu, so dier tak pose.siap leh minum2 air sirap depan aku..chet.aku pergi kat nenek aku..nyut nyut nyut n ckp ngan nenek aku, nak buke la nek(sila bace ngan gaye ngade2, meminta ngan penuh simpati)..teka ape nenek aku ckp.'mane boleh, dah niat pose sehari, kena la pose)..aku memula, rase nak tobat je taknak pose sehari dah pasni, nak pose setengah hari jer..haha..setan2..jahat tol.

tapi paling indah adalah saat berbuka pose..o yeahh.penuh lauk pauk kat meja, dgn kuih2 x pnah jumpe di rumah, lauk2 org kasi,air yg enak..amat menambat selera..urmphh.tapi nak tunggu menjelang petang, aku ngan adek aku dok depan tivi..korg teka kitorg wat ape..ape lagi, jadik tukang catat resipi terbaik la..haha..salin2 resipi tah hape2 kat tivi tu,sbb nak suruh mak aku buat kuih tu..pergh..tapi resipi yg aku dah apply kecik2 sampai la ni is kuih rangup cornflakes sbb x yah pakai oven..dah la sedap..pergh..aku gi umah org, tu yg aku perabih dulu..pahtu x de segan2, mintak lagi..haha..seb baik kecik lagi..ala..skrg pon wat lagi..haha.oppssiee.

biler dah besar siket nih, kalo balik kampung mesti wat ayam bakar..kazen aku wat..sedap gell.aku tolong cabut bulu ayam je.haha.nak makan, kena la tolong.pahtu,bile berbuka,budak2 kecik duduk bawah.(aku pon masih tergolong kategori budak kecik..chet), org dewasa dok atas meja.kadang2 biler lauk diorg dah hbs..nyut nyut nyut,ade la gi kat tmpt kitorg amik lauk..hampeh asbestos betol la org dewasa ni..aku pon pose jugak wei..naseb baik la bulan pose kan.pastu memalam gi terawih..fuh, ni kalo dapat moreh best la,slalu surau mesti ade..hehe..tp x tahan, kalo imam lambat habes..aku kecik2 dulu mane tahan dowhh..aku kan Manusia Lemah..sila la simpati kat org2 cam saye ni.huhu.kadang2 aku kalo dok sebelah adek aku mase semayang, siap boleh gado2 lagi..hoit..mmg babut betol aku dulu..haha.tapi biler dah besar ni, dah jadik biase la, kalo imam nak solat 20 rakaat, akan ku sambut cabaran mu wahai tok imam..aha..chet, skali aku smayang duduk je..kikiki.okies la..entry ni dah jadik super panjang plak..kalo aku ade mood aku sambung lagi..see ya..mmuahkss

Pesanan khidmat masyarakat: pose la wei, sbb ia mencegah salah satu cara syaitan dari masuk ke badan

4 comments:

Totin Jamain said...

dyot ni mesti kes boring yang amat sampai rajin mengarut2 kat blog ni
haha

doyot said...

haha..tau x pe.tgh fenin2 lepas practical ngan pak iwan tadi..seryes weh aku penin.huhu

Anonymous said...

teringat ku teringat..
zaman puase di college terchenta..
bbuke bersame-same di dining hall, tak kire la setinggan ke hollywood ke ape ke~hehe
nnt b4 raye kite iftar sesame ek doy, ajak iman, dating di gombak :D
huhu tak sabar..

doyot said...

uhuhu..ala..lupe lak nak letak part kat college kan..camner leh lupe nih.x pe2 next2 entry aku try letak..arghh. milo rindunyer kolej dulu..aku skrg nih rase cam nak berdiri tegak nyanyi lagu kolej..