Tuesday, March 11, 2008

politikus, tikus, hetty koes endang

with words we can conquer the world

Rasanya sepanjang 2 hari yg lepas, asyik berckp pasal politik je. Kadang terasa bosan. Bukan bosan sbb topik ini tidak menarik, tp bosan apabila berkata dan mendengar perkara yg tidak perlu. Mmg menarik, yang sampai kalo bincang smpi esok pagi pon tak sudah. Tp pada saya, perlu buka mata, telinga dlm hal2 ini. Tidak adil rasanya untuk dengar sebelah pihak sahaja. Dan tidak adil kepada diri sendiri untuk mengikut dan mengiyakan apa yang orang lain kata. Semua ada pendapat mereka sendiri. Ada yang extreme, ada yang tak tau ape2, ade yang main ikut ikutan, ada yang rasa ni tiasa kaitan ngan mereka. Tapi, rasanya di usia 21 tahun dan ke atas ni mmg patut untuk ambil tau, dan kisah tentang negara. Risau tu patut ada. Kita harus cari tahu. Baru lah boleh menegakkan apa yg kita sokong. Saya tidaklah mengatakan saya jagoan dlm bidang politik, hanya sekadar tahu apa yg perlu tahu.

Kemenangan majoriti mudah Barisan Nasional adalah sesuatu yg diluar jangkaan byk orang. Bagus sebagai check n balance. Mereka kini harus berpijak pada bumi yang nyata. Perlu lebih berhati2. Perlu buat kerja. Dan perlu lebih baik dlm segalanya. Siapa mereka ni. KERAJAAN dan PEMBANGKANG. Kerajaan perlu semak semula kerja mereka, sbb dgn jumlah PEMBANGKANG yg byk dlm Parlimen, mmg menyukarkan mereka untuk buat kesalahan. Segala perkara akan diteliti tajam oleh Pembangkang. Dan Pembangkang pula harus berusaha lebih berusaha untuk mencapai manifesto tersebut. Walaupon tak dapt ditegakkan, tp ttp harus berusaha. " Verily, after hardship there is a relief."Dan jgn taksub dengan parti politik sendiri smpi tak nampak kesalahan, dan tak nampak kebaikan org lain. Sampai memfitnah dan mencaci cela. Itu namanya tidak profesional. Ingt kita tidak Islam hanya pada nama.


ok dah.ni cam dah membebel je.hehe. .ok, sori2 kalau terguris hati, terkasar bahasa. Moga Malaysia terus damai, aman makmur. Amin

5 comments:

Muhajirah said...

tuuu dia, bila dr doyot berkata-kata.heeh.tapikan, musykilah kabirah, apa kaitannya hetty koes endang dalam hal ini? saja nak main rhyme rhyme ek?ngehngeh

Anonymous said...

ha'ah..saje.just follow the rhyme..kih kih..

Kurt Kuden said...

betul tu yot. bile dua pihak asik kutuk mngutuk antara satu sama lain, apa yg salah sorg nye dapat? yg trlihat keburukan dorg je kan hahaha

so tak yah dok emosi2 kutuk2 mana2 orang kan.. sbb tgh kite sesame agama bergaduh, ada pihak lain yg mungkin tersenyum riang..

sesungguhnya Allah maha mengetahui daripada kite yang serba lemah ini

kakkumei said...

wohoo!!
kak dayah dah dengar citer pasal lim kit siang nak suh DAP boikot upacara dalam istana? nenong nenong! blom apa2 lagi dah buat hal..

yg saya harap skang,sumer ahli2 parti lupakan parti dlu, tumpukan pada rakyat. dah tader dah kerajaan-pembangkang..sumer kerajaan skang!

hidup malaysia!!

Anonymous said...

Kuden,
tu lah aku dah lupe nak komen ape sbnrnyer, sbb tenet aku bengong.hehehe.tp papepon, kiter jgn gaduh ok Kuden. =)

Rean,
Weh, x sangka giler Rean dtg kat blog ni.hehehe.rase terharu plak.hehe.ha'ah, kiter kena lupakan la perkara2 dulu. Sekarang, kite sumer satu suara..cewahh..