Tuesday, June 19, 2007

Hari yg riang untuk jalan2 carik makan

with words we can conquer the world

hari ini, saya telah melepaskan gian saya untuk mkn kat 'Special Sambal' (bace :SS) yg mmg superb ah sambal dier..hari ni jer saye telah menghabiskan 23 ribu untuk mkn SS..meh kiter teliti cmner saye telah menghabiskan 23 ribu tersebut kat SS.oo ye sila convert ke duit mesia skrg RM1=Rp2500..so kira2 dlm RM9.20..Jadi kalo di bhg 2 lagi..sbb makan malam n makan siang..RM4.60..

Ayam goreng(2)=Rp8000

Telor Dadar Gobul2=Rp2500

Sayur Asem = Rp2000

Kecap(Sambal Bull Shit) = Rp1000

Tomat(Sambal The End) = Rp 1000

Sambal Terong = Rp 2000

Jus Jeruk(baca:jus limau) = Rp2500

Nasi(2 )=Rp 4000

WAaaaahh...byk betol sambal saya makan..seriyes..saye sgt suka sambal terong dier..mmg paling sedap kat alam semesta..dah beberape hari tanyer dier sambal terong ade tak..,mesti jawapan dier ''kosong mbak''..nak je saya jawab, pergi tanam sekarang..seb baik akal waras lagi..hahaha

Kalo korg lihat menu2 kat atas..msti korg rase pelik apsal aku mencarut2 lak ni..x de la..sbnrnyer tu nama yg dier bagi..kalo sayur 'plecing Jawa' dier bagi nama SAMBAL ESCAPE..aku x tau la kot sbb baru lepas tgk Prison Break ke baru dier dpt ilham bagi name cenggitu..huhu. kalo sayur Trancam plak nama best dier letak Sambal Scare..haha..kreatif diorg ni kan?? kalo sambal dier pulak..ade byk gell jenis sambal..meh kiter teliti nama2 mereka

Sambal Belut : sambal Smack Down (aku kira...mesti tergolek2 la lps makan sambal ni..)

Sambal Teri atau pon sambal ikan bilis: Sambal ngakak (aku x paham..ni bhs Jawa atau Indon)

Sambal Tempe: Sambal Ngedrop (eat till u drop ??!!)

Sambal Bawang: Sambal Goalpal (pedas giler..)

Sambal Kecap:Sambal Bull Shit (sambal ni x pedas..ala2 cam korg mkn ikan bakar dgn kicap cmpur limau campur bawang tu..ala yg cam kat Medan Bakar Umbai tu..yo yo je aku..)

Sambal Bajak: Sambal Teroris( haha..aku x pnah mkn lak sambal ni..takut..hikhik)

Sambal Pecel: Sambal Wake Up( bangun..bangun..bangun..selamat makan..)

Sambal Bawang Tomat: Sambal Praying (moga2 jadik insof pas makan sambal ni ek,,hehe)

Sambal Tomat: Sambal The End (huhu..tersangaaaat pedas..sampai pening..ostium pharyngeum tubae auditivae aku pon turut terinfeksi pedasnye..huhu)

dll..ade byk lagi..dan rase setiap satu sambal tu berbeza sgt2..tu la..sambal je pon dah boleh bukak bisnes..giler ah..kalo korg dtg Djokjda..ayo deh mampir ke tempat gue..nnt gue tunjukin ..

p/s: Sori la x de gambar..nnt2 la ye..=)..hari yg riang..


No comments: