Wednesday, May 30, 2007

Changes

Perubahan 2

Saya dah tukar bilik k.Naem.yeay..reason??.huhu..a lot actually..tp yg pasti saya suka bilik saya yg skrg sbb nmpk besar..(is it??) for me the size is just the same, but maybe the arrangement of the furniture makes the room looks slightly bigger.hehehe..

Perubahan 3

For the first time in this 2 yers in UGM, dah tak satu grup mate ngan nuar, baik tutorial maupun praktikal...huhuuuuuuuuu..sgt terperanjat..cam x caye la..sbb nyer kalo this block same grup wif nuar maksudnyer dah 2 taun tpt grup ngan dier..baru nak wat record.hhuu

xpe lah..berkembang sket otak saye, asyik grup ngan ko je kan nuar..hehe

Perubahan 4

Saya dah bukan ajk UPIMI lagi diulangi ..saya bukan ajk UPIMI.. jadi x yah la hntr mesej kat saye pasal UPIMI ade meeting n stuff, saye mmg x tau..huhu.Bukan KaLAM sbb saye tukar..saye ade reason sendirik. Walopon KaLAM ade byk aktiviti tp kalo UPIMI wat aktiviti saye ttp dtg...sbb kate muslim Malaysia..hehe....


p/s: 19 JUN 2007 ade Kajian Special 'Menata Hati Biar Ga' Takut Mati' by ust shatori..

Seems like that's all the changes i can think rite now.huhu

Below is a nice story to share wif ya'




just assume there are 4 candles.ok.i've tried to find 4 perfect candles but i couldn't find..huhu..ok here's the story 'bout 4 candles


Ada 4 lilin dlm sebuah bilik yg gelap. Sedikit demi sedikit habis meleleh..Suasana begitu sunyi hungga terdengarlah percakapan mereka.


Lilin pertama

Aku adalah Damai
Namun manusia tak mampu menjagaku,
Lebih baik aku matikan diriku saja


Demikianlah ,akhirnya sang lilin pon padam


Lilin kedua

Aku adalah Iman
Sayang aku x berguna lagi
Manusia tak mau mengenalku
untuk itulah tidak ada gunanya aku ttp menyala


Begitu selesai bicara tiupan angin memadamkannya


Lilin ketiga

Aku adalah Cinta
Tak mampu lagi aku utk tetap menyala
Manusia tak lagi memandangku dan menganggapku berguna
Mereka saling membenci, bahkan membenci mereka yg mencintainya, membenci keluarga


Tanpa menunggu waktu yg lama, matilah lilin ke3

Tanpa terduga, seorg anak masuk dan melihat ke3-3 lilin terpadam.Kerana takut kegelapan ia berkata


'Ekh apakah yg tlh terjadi, Kalian harus ttp menyala.Aku takut akan kegelapan. Lalu ia menanges tersedu sedan


lalu dgn terharu lilin ke4 berkata


'Jgn takut jgn nanges. Selama aku masih ada dan ttp menyala, kita ttp akan slalu dpt menyalakan ketiga lilin lainnya. Akulah Harapan.'


Dan dgn mata bersinar. Sang anak mengambil lilin Harapan, lalu kembali menyalakan ketiga-tiga lilin lainnya

Apa yang x pernah mati adalah harapan dalam hati. Dan masing masing kita semoga dpt jadi alat seperti sang anak tersebut, yg dlm situasi apapun mampu menghidupan Damai, Iman, Cinta










1 comment:

Sarah Mohd Shukor said...

salam doyot.

eh, tatau pun awk ada blog. baru ni sy tau.adui.rasa ketinggalan pulak.

anw, best crita ni. terdiam sbb mengiakan bila dh abis baca. hehe. all d best there!