Friday, May 25, 2007

changes

with words we can conquer the world

Perubahan 1:

Saya dah ada motor(yeay thanx abah n mak).Saya namakan motor saya Kasugano Kohaku. Meh saye citerkan sket profile Haku(nama manje)

Name: Kasugano Kohaku

D.O.B: 19/4/07

P.O.B :JAkal km5,3:Yamaha

Warna: Maple Red(maroon sbnrnye..hehe)

Type: Skuter

Rege: haku malu, dier x nak kasitau..but for me it's priceless

Moto hidup: Berkhidmat untuk doyot n x accident(hhuhu, not again)


Hweeeeee..saye sgt suke biler dh ade motor..saye x pernah sangka saya boleh bawak motor..seriyes, tp sbb saya paksekan jugak diri saya untuk bawak..Sbb dulu saya pnah accident (sila rujuk n3 dulu)..jadi saya sgt jalanophobia..huhu.Tapi Alhamdulillah dah berkurg, terima kasih Allah yg telah beri saya kekuatan..Sungguh Kau MEngetahui apa yg terbaik untukku.
Saya pon dh rase saya makin berani bawak motor sbb:...

Pada Week 1: Saya hanye bawak sekitar karangwuni jer, ataupon dalam grha sabha

Week2: Saya dah start bawak atas jalan pd kelajuan 20-30 km/j..hwaa..sangat la slow

Week 3: Saya dah mula biasakn diri bawak motor gi kelas 30-40km/j..tp kdg2 saya bawak jugak 20-30 km/j..hehehe

Week 4: yeye..saye dah mula berani press ke 40-50 km/j..dah start consistent bawak motor.dah x de rase takut2 sgt. Haku dihantar untuk servis 1..yeye..haku dah sebulan

Week 5: saye dah mula bawak lebih 50 km/j, n dah berani potong2 aka selit menyelit..hehehe. semalam saya bawak k.,jim pergi SS naik motor saye..hehehe.


Ade motor senang sbb, saye slalu balik lmbt waktu ptg sbb ade KaLAM's meeting, Tahsin, banyak la benda, menyebabkan angkut(b.melayu:bas kecik yg sgt buruk.huhu) dah berkurang selepas jam 6 ptg. 2ndly, sbb saya nak jimat.kalo saya topup minyak 10 rb/15 rb cukup untuk 2 minggu..tp kalo saya naik angkut n bas dah 2 rb, pergi balik 3500 atau 4000..beza kan??

wif motor
2 minggu: 15 ribu

Wif angkut n bas

sehari 4ribu x 6 (hari skolah)= 24 ribu

untuk 2 minggu: 24 ribu x 2=48 ribu..

jadi penjimatan yg dpt saya lakukan 48 ribu-15 ribu=33 ribu..wow..sungguh byk..

No comments: