Monday, April 21, 2008

Demi Masa

with words we can conquer the world

Baru je tadi saya menyenaraikan senarai kegiatan saya di waktu petang. Ternyata sangat padat.haha. Meh saya cakap knape sgt padat.

Isnin : Free. Might have possibilities to go for aerobic if I'm not fasting
Selasa :Tahsin
Rabu :Kelas Jawa
Khamis:Tahsin
Jumaat:Tarannum
Sabtu : Kelas Bahasa Jawa 2
Ahad : Kelas Tarannum(jam 8)& Taruna(jam 1)

Dan semua itu bermula sama ada jam 3.30 atau 4 ptg.Hahaha..3rd year yang bizi ditambah kegiatan kokurikulum. Tapi hanya satu perkataan yg berjaya membuat kan saya tetap konsisten pada semua perkara di atas.. SUKA..yep. sy suka. Bukan sbb saya x suka belajar..sikit la.. tp saya stress. jd saya kena buat semua benda2 atas ni untuk release stress. Dan saya masih boleh terpikir pula untuk ambik kelas Piano dan kelas Bahasa Jepun..hahaha. Tp rasanya saya terpaksa melupakan. sbb saya rasa seperti tiada masa untuk diri sendiri.

.:Kelas Tahsin:.
Saya dah ikuti kelas tahsin ni sejak beberapa bulan yang lalu. Walaupun, saya memang sudah pernah ikuti kelas tajwid sebelum2 ini di sekolah, di rumah. Tapi tetap tak sama dengan yang ini. Sebabnya, terlalu banyak benda baru yang saya belajar. Cara menyebut huruf dengan betul. Kalau sebelum2 ini, kelas tajwid yang saya ikuti tidak terlalu detail cara penyebutannya. Tapi di kelas tahsin ini, saya belajar cara menyebut huruf dengan betul. Pada mulanya, saya agak ragu dengan cara pengajaranyya, tp setelah diberi penerangan dan mmg terasa perubahan setelah belajar, saya terus tidak berasa ragu lagi.hehe. Sekarang sudah habis belajar tajwid. Setelah ini akan dilanjutkan dengan pengajian tafsir. Yeayy. saya paling suak belajar tafsir. sbb dalam masa yg sama, saya boleh belajar Arab sekali. antara surah2 dlm Al-Quran yg jadik feveret saya ialah, surah Yusuf dan Surah Al-Qasas.


.:Kelas tarannum:.

Saya dah menghadiri 6 kelas tarannum. TERNYATA ianya kelas campur. Saya suka belajar tarannum, tp kenapa ianya harus campur lelaki dan perempuan. Come on la. Gimme a break. It's not that i hate boys, but to be truth, it is not comfortable to be in same class with the boys, especially this is about learning Al-Quran. Ever since then, i've tried quite hard enuff to find more female friends to join the tarannum. So far i have succeed influencing toyy,Aisya, and Ida. Still a few more sits to go. The full house is 10. So total of female participants including Indonesian , there are about 7 person. Still got 3 more..hehe..And i'm trying to influence Pong, and certain juniors to join..hahahaha..i hope i will succed..IAllah. This is because i wanna open private class for the girls.

My feveret Qari..wink..=)


.:Kelas Jawa:.

To tell u the truth, i actually take 2 classes of Javanese Language. 1st one is from PKPMI and the other class from BEM. I purposely take both because both have different style. The one from BEM teach u from clinical aspect, but the one from PKPMI is a basic one.

.:Taruna:.

Kelas taruna ni free. Jadi sangat rugi kalau tak pergi. Belajar tafsir al-Quran dari Ibu Umar. Best.Tenang. Tapi saya slalu tak pergi.sbb saya MALAS..hahaha..kejinya mengutuk diri sendiri. penat la..huhu.

No comments: