Monday, October 01, 2007

x de mood mode

with words we can conquer the world

holla..eypp..silap, assalamualaikum..hehe..kiter kan org islam...teringt lagu mase kecik2 dulu

sebarkan lah salam, antara kita,
walau di mana sahaja
walau di mana jua
Mengapa rasa malu,
untuk mengucapkan salam
adakah ada yg lain, lebih baik darinya
oleh itu, yakinlah kita,
Salam yg lebih utama
sape nyanyi tah..huhu...owh..dah lame saya x update blog, ade jer criter nak update..well basically it's all about me la kan..tp, since x de mood dah nak buat blog..baik tutup jer blog ni kan..hahha..x nak lah..saya x nak tutup..penat aku dah hias cantik2 teratak usang ni..nak buang..cheh..byk kenangan aku simpan kat blog ni..
x de mood sbb dah nak balik kot..yeay..lagi 6 hari nak balik..ehehe..x sabarnya raye..ape yg syok nyer raye ni..uish..raya lah paling best..sbb biler balik raye, sumer org ade n kumpul sama2..chit chat..kalau sibuk cmner pon, org mesti akan berusaha balik raye..
adakah sbb duit raye...ermm, kalo saya kecik2 dulu, mungkin la..eheh..tp skrg saye rase more to family gathering...tp biler dah besar ni, bertmbh penat, cos basically, i have to do all the house chores, not only at home, but at my kampung..pergh..cape' deh...saya lah Cinderella modern ittew..eheh..perasan...seriyes..kadang2 smpi dmam2, sbb penat sgt..maklum lah, saya kan Manusia Lemah..tp saya x kan menggunakan alasan tu untuk jadik malas dan tau makan jer..teringt raye tahun lepas, baru jer sehari ada kat kampung n kemas2 rumah, demam..terus kiok..huhu..pastu, dah la pose..x kan nak bukak pose, selagi boleh thn, saya tahan je la..pastu..tetiba, nenek saya tanya dgn muka penuh berharap "Nor, dah baik?''..saya pon mengangguk lemah..sbb sbnrnyer belum baik sgt..uhuhu..maka jawapan nenek saya seterusnya ''Ok lah, pergi pasang langsir kat depan tu..''..haha..saya gelak jer..cheh nenek aku ni..ingt nak bersimpati..sape kate cucu kesayangan x buat kerja..aku je yg kena buat sumer kerja tu..tp, sronoklah..sbb basically, eventhough my cousin(nana) and i who got to do all the house chores, but it was fun, sbb rase cam manager rumah..haha..x pon sbnrnyer..ko lah manager..ko lah kuli..tp, sikit sbyk, dgn saya tolong nenek saya lah, saya dpt blajar buat byk benda..masak, jahit langsir, buat dodol, ketupat, lontong, lemang, rendang...and lots more..sbb nenek sy ada byk anak lelaki, tp biler smpi cucu, lebih byk cucu perempuan..eheh..so, mgkn sbb tu kot, tenaga kerja siket..but i really love to do them all..eventhough byk kerja, tp sy x pernah rase bosan biler balik kampung..
kalo dulu, mase saya kecik2 duduk kampung lagi best, ehehe..lagi nak dekat buka, lagi mandi sungai..cheh..makruh babe..silap2 boleh telan air tu..x pe aku kecik lagi..dan bile malam, pergi tarawih..dulu saya slalu marah, sape suka balik tarawih lebih awal, biler dah besar sket baru tau..oowh..solat witir hanya sekali pada satu malam, dan diorg yg kluar tu slalu solat malam..cheh.sia2 je su'udzon..hehe..tu lah, kena sentiasa husnudzon.....watever la..
dan dulu, saya suka main mercun, sy pernah melecur kena bunga api cousin saya, sbb mase tu asap byk giler..pastu x nampak, maka tercap lah bunga api tu kat lengan saya laksana lembu cap Amerika..adess..sakit giler..huhu..
dan malam sebelum raye, kena gosok baju raye..huargh..time ni antri panjang giler..dah la setiap sorg style gosok baju lemah lembut..adeh..aku slalu express jer...haha..gosok lama2 pon cenggitu jugakk, buat bazir letrik jer..huehuhe..dasar pemalas..pastu, kena susun kuih raye..uishh...nih paling best..sbb, aku lah perasmi tetap kuih2 raye tersebut..sbb aku yg slalu susun..uhuhu..dan dlm byk2 kuih raye tu aku suka biskut rangup cornflakes..senang giler nak buat..sbb x yah pakai oven..lagi senang dr buat kek batik..ahaha..nak buat lagi la..
owh yer, kalo dulu aku suke design sendirik baju raye..tah ape2 tah fesyen yg aku reka zaman dahulu kala..huhu..skrg, sumer baju kurung jer..senang..x yah pikir2..sbb lagi pon, sy selalu x berkesempatan nak pilih baju raye sbb duduk asrama and x de mase lah pokoknye..kadang2 mak saya yg pilih kan kain, hantar kedai..siap..cantik x cantik lain kira..janji ade..kasut raye plak, dulu tiap2 tahun beli la..skrg ni. malas..jgn membazir...arghh.adekah kata2 itu yg ku taip saat ini..arh..spt tidak percaya..
owh tu dulu2..skrg, saya hanya lebih suka menikmati ape adenye di hari raye..sedang blajar untuk berjimat cermat, demi masa depan pada tanggal 090909..ehehe..
uish..dah la..x de 2 mood pon panjang pulak entry ni
___________________________________________________________________
Kelebihan selawat cont.
6)Amalkan bace selawat 1000x sehari, iallah dikurniakan kebijaksanaan pemikiran. Di samping itu berusahalah untuk menerokai pelbagai ilmu
7)Sesiapa yg mengamalkan selawat 11 x, dengan izin Allah akan lebih dihormati dan diharhai org lain
8)Menurut Sayyid ahmad Dahlan, sesiapa yg berselawat walau sekali pada malam jumaat, saat mautnya kelak akan dipermudahkan Allah seperti yg dihadapi para Nabi
9)Sesiapa yg berselawat 41 kali setiap hari, IAllah dihindarkan dari sifat tercela seperti hasad dengki, dan sebagainya dlm dirinya
10)Sesiapa yg mengamalkan berselawat 1000 kali pada malam Jumaat, iAllah akan beroleh kebhgiaan dunia dan akhirat.

No comments: