Sunday, September 09, 2007

Outbound,,super penat gell day

with words we can conquer the world

hari ni, saya dan teman2 telah pergi outbound di Kalikuning..perjalanan kami bermula seawal jam 7 pagi..dgn menaiki bas kopata(nama bas..bukan jenis bas)..bergeraklah kami dgn 2 ketul bas..satu bertolak dari sendowo, dan satu lagi geng jakal..owh yeah..memula, brekfes gorengan...molen nenas ngan TEMPE ngan bakwan..jahat Yek tipu aku, hari tu aku mintak nak molen nenas, dier kate susah nak dpt la, ape la, pastu dier kate nak bagi molen stroberi..memandangkan aku kipas susah mati stroberi, maka meloncat gembiralah aku, sbb dpt stroberi molen..alih2 dalam bas td, nenas jugak,seketul nenas lak tu kat dlm molen tu..x pe, nnt kalo aku buat molen stroberi..x mo ajak ko Yek..hahaha..ok2..apsal aku cerita pasal yek ni..blog ni kan pasal aku..chet..mencemar duli betol..ok, lepas dh makan molen x stroberi, kitorg bertolak..perjalanan amik mase dekat sejam lebih jugak, sbb pakcik bas x tau jalan, pastu sesat..grrr..

so smpi kat sane, dpat briefing oleh fasi yg kacak ittew, pasal outbound, dier ade cerita pasal dulu, ade fasi jatuh gaung, n meninggal dunia..huhu..takut wei dengar..so basically our activities consist of 3 parts: absailing..aku x reti eja..kesimpulannyer turun tali cam bomba tu, 2nd:flying fox and 3rd:Drag bar..ni pon x reti eja..abs-susah-nak-eja, aku wat 2 kali wo..hehehe

Ab-susah-nak-eja:
so menda ni, nak kate berbahaya pon boleh thn jugak, p aku bagi tahap adrenaline rush 3 suku bintang..kitorg kena turun pakai tali ke bawah..tinggi jugak la..first2 buat, rase gigil jugak la..sbb x biase kan..tp 2nd time buat, best giler,baru aku berani turun laju siket..haha..tapi kelakar si Qilah yg comel, tlh membuat aksi comel mase nak turun..sblm turun, kitorg kena lapor kat fasi, saya..nama..n jerit Allahuakbar..haha..Qilah pulak.."saya mujahidah Aqilah dari KULIM.. kkiki..kitorg kat atas tu dah gelak guling2 dah..haha..Qilah, ko ingt org tu tau tak agak2 nye Kulim tu kat ner.haha..kenangan terindah.Tapi kesian Kuden cerita td, mase nak turun ade sorg cewek tu, rambut dier tersangkut kat tali..n 2 org fasi trpaksa turun, n gunting rambut dier..huhuhu..takut wey..seb baik x jadi pape

Flying fox:
flying fox ni biase je kot, sbb aku dah penh buat dulu.tp yg best, lepas je kitorg lapor diri nak turun, terus si fasi tu tolak kitorg..haha..ape lagi, menggelabah la turun..but it was fun though...hehe.ade yg langgar pokok la..kiki..sape la tu agaknye kan.ok lah..tp nak naik balik dr tempat flying fox tu jauh wei, ko bayangkan dah la tmpt flying fox tu rentas juram, pastu..dh turun juram, naik balik kat tmpt td,huarghh..penat sey.huhuhu..nak buat lagi pon x yah pikir dah, mmg x nak buat,,sbb letey naik dr turun.haha..mmg la kan.tahap adrenaline rush..3 suku bintang

Setelah wat aktiviti2 kat ats ni, kitorg solat n makan..nyummie..haha, walopon nasi keras, dan sambal dier pedas gile smpai berdesing, kami makan je sbb dah lapa giler..huhuhu..

Drag bar:
So drag bar ni untuk angkat org kalo cedera..so, sbg mahasiswa kedokteran, mesti kena blajar wat ni..huhu..nak wat pon x reti..nak angkat lagi seksa..jadi patient kami ialah Ain..sbb dier ringan..ye ke??haha..berat je aku angkat..huhu.Ade 4 buluh, n beberapa utas tali untuk ikat..sume org mengeluarkan skill yg ade..hehe.main tibai je..aku dh lupe dah cmner nak ikat tali wei..so setelah Ain diikat ditgn n kaki, pastu kena pegang telur plak kat tgn, kitorg pon angkat la dier ikot route yg ditunjuk..so memandangkan group aku 6 org..Aku, Faz,Pong, Aisya, Aqilah n Ain..sorg akan jadik tukang angkat beg..so tugas ni diambil oleh faz..tp kadang2 gilir2 dgn aku sbb aku x larat..huargg..seksa nye jalan dier..Ya Allah, macam nak nanges..mmg berbahaya lak tu..jalan kecik..lalu tebing tinggi yg kecik..huh.lebam wei bahu aku angkat..huhu..x hilang lagi.dah la tu kena lalu gua yg kecik.huhu..tp peserta terbaik jatuh kepada NK, sbb fasi kate dier yg paling bersemangat..haha..syabas tu NK..chewah..so tmpt pertama Group Iman,dan rakan2..tmpt kedua group belle chan dan rakan2..tempat ketiga group aku yeah..kite lah wanita badang ittew kan kawan2..hehe. tmpt ke4 ialah group toy dan rakan2..ni..tahap adrenaline rush 4 bintang setengah.owh yeah..ni mmg aku rase paling2 mencabar la..tp kite ttp wanita badang..hehehe

afta that byk game kecik2..tp aku malas nak tulis di sini..sbb pengalaman semua yg dilalui hari ini adalh luar biasa..huhu..best giler..syabas kepada UPIMI.walopon batch 2005 akan menghadapi ujian hari selasa ini, tp sumer org ttp bergembira..sbb tgk status mereka2 ini:

No comments: