Saturday, November 24, 2007

ayam cabe ijo..

ngantuk at the moment..serious..dah lame giler x tido siang..huhu..lame la..dulu x pernah pon membiasakan diri tido siang..start form 2 la.sumer tido siang..aku paksekan jugak diri tido, sebab berasa bosan..end up, smpi skrg tido siang..huhu..x suke tido siang sbb rase cam kanak2 kat nursery tu yg kena tido siang lpas makan..huhu..aku dah watever..kalo x ngantuk x yah la tido..kesian kazen2 aku kena pakse tido siang..tido siang rugi oo..kalo kejap x pe..ni, slalu mesti terlajak..sbb siang la baru nmpk matahari..matahari tu kan penting untuk kulit kiter..dah la malam mmg x nmpk matahari..siang plak tido..uish..jgn byk tido sgt..nnt gelap hati, biler hati dah gelap.susah ilmu nak masuk.bila susah ilmu nak masuk, byk la misdiagnose, byk la salah, byk la malpractice..and as the list goes on..tapi saya dh ngantuk sgt ni..nak tido giler..ok2 kejap..nak update benda ni sbb Faz suruh..chet..dah la satu rumah..haha..ok benda yg saya nak update ialah menda alah ni:

Ayam Cabe Ijo (bace:ayam masak cili hijau)

2 ketul ayam(bhgn dada)di potong kiub
1/2 biji bawang besar hiris2
4 ulas bawang putih hiris
cili hijau 10 biji, nak pedas tambah lagi
2 sudu tpung jagung larut dlm air panas segelas
Sos tiram
garam
Telur
Tepung untuk goreng


Methods:

1)ayam yg potong kiub celur dlm telur and salut ngan tepung..pastu goreng.angkat.letak tepi..

2)tumis segala benda2 yg dihiris

3)masukkan garam and sos tiram. baru masukkan tepung jagung

4)lepas dah didih, baru masukkan aym yg dah goreng td..

siap la ayam cabe ijo ibu berkerjaya ittew..

ok. dah..huhu..

oh..yeay..report biochem dah siap..huhu..boleh tido dengan gembira hari ni..oh yeah..opss..arghh..bodo la tenet ni x leh nak tukar kaler font plak.Tadi org Jogja Medianet tepon tanye pasal tenet di rumah ini.owh.MAri ikuti perbualan saya bersama org JMn

JMN: Selamat pagi, ni mbak Hidayah ya..

Doyot: ya ya benar anda boleh panggil doyotiah je..

JMN: oh ya,mbak mau tanya, gimana kabar internet nya

Doyot:Alhamdulillah internet saya sihat..batuk siket2 je la x berdahak..

JMN:oh ya, kalau batuk2 itu kapan?

Doyot: erm, kalo sore(ptg) ama malam..ok2..stop wif the diagnose plisz..

JMN: oh ya..soalnya mbak, kami itu lagi guna saring..ntah ape name ntah diorg nye server

Doyot: Oh gitu ya..oh knape, kemarin guna ngak begitu sangkut2..knpa skrg baru sangkut2.

JMN: Oh mungkin waktu itu lagi ngak ada org yg guna.sekarang udah byk yg guna

Doyot:(dlm hati)..pandai je la engkau nak kelepet aku..aku tau skrg org dah guna pesat..huhu..

ok lah..gtg.see ya..

No comments: