Wednesday, April 12, 2006

life's getting even more bored and depressed

This morning blaja pasal social determinants..dier kate pasal principle of public health policy..dier ader ckp psl legalization for prostitutes..kan kat thailand this thing legally blonde..eh ape aku mencarut ni..legal sbb tu jer sumber pendptn diorg..huhu..soal nih aku x brani komen..korg dah besar pandai pikir sendiri..pada aku itu ccam eksploitasi perempuan jer.huhu..kesian kaum wanita..back to zaman jahiliyyah.. wanita tu kan hiasan dunia..seindah hiasan adalah wanita solehah..walaupun aku ni x sesolehah maner..tp aku rs kt patt ader kesedaran sendiri..kesian kat mak bpk kite biler kat akhirat nnt..setiap amaln jahat kt jer dhmenjejakkan sebelah kaki mak bpk kita kat neraka..ni kan lagi di+ lg ngan dosa diorg..nak nanges lak aku sebt psl family nih..teringat citer k.jim.. citer dier cam nih

ader la sorg student nih..ader sorg mak yg buta sebelah mata..pastuh kat skola dulu dier ni slalu kena ejekla ngan kengkawan dier yg jahat n x berhati perut tuh..dier jadik malu ler..pastuh dier berazam nak blaja pepandai n nak pergi jauh dr mak dier..dengan kuasa allah, dier dpt sumer yg dihajatkan..dier pergi jauh dr makdier..dier dah lame x balik jenguk mak dier sebab dier malu ngan mak dier yg cacat tu..after several yrs dier pon tergerak nk balik umah mak dier, saje jer..tak ingt lak kenapa..biler jer smpi umah tuh..mak die tlh kembali ke rahmatullah tanpa sempat dier nk mintak maaf ngan mak dier..and dier terjumpe surt mak dier yg berbunyik


anakku di saat aku membaca surat ini mungkin aku telah tiada di sisimu..tentu kau tidak mau melihat ku anakku..tp aku teringat di saat kau dilahirkan..kau dilahirkn dengan cukup sifat tp..matamu hanya satu..aku tidak mahu kau menerima malu..jadi aku melakukan pembedahan menderma sebelah mataku untuk mu anakku..

pastuh anak dier terus terduduk dan menangis..nak wat camaner..nasik pon dh jadik bubur..sementara kt masih ader mak bapak ni baik ler kiter respect kt diorg ni...camaner pndi korg blaja pon tp kalo x de keberkatan x gune jugak.

jam 0800-lect dr soewadi

lecture dr. yg sorg nih menarik sket..dier crite psl superstitious masy kat sini..ala kat mesia pon samer..mcm2 ah dier bwk..antaranyer

  • kain kapan dr mayat yg ditanam..x tau ler tangkal tuh untuk aper
  • tempurung kelapa yg ader tulisan arab ker tulisan jawa..x tau lah
  • tali pinggang..teka brape harga dier----->1 million rupiah ler..

giler ah..hope di antara kita x de yg mengamalkan benda2 cam nih.kat indonesia nih ader byk giler crite2 psl benda2 nih..aku follow jer..hehe..asal benda tuh nk muncul jer ..tutup mata..teringt lak aini ckp..hari nih dier sakit bdn sebab semlm tido x gerak2..sbb takut sgt lepas tgk crite shutter..huhu..

aku ader ah sket pengalam ..benda nih maser aku kt kampung..tgh studi ngan adik aku..tetibe ader org laki bg salam..aku ngan adik aku terus lari kat atuk aku..benda tu bg salam kt blkg umah atuk aku..memg menggelabah ah maser tuh..x jd nk wat keje skola..

second case..maser tuh nenek aku nk tutp pintu dpn umah kot.skali nmpk ader pompouan tgh tunggu sumthin..sbb kat umah atuk aku ader tmpt tunggu bas..dier duduk kat situ..dahla pki bj putih..nenek aku pon panggil la..ingtkkan saoer..dier x jawab pon..pastu pemphm jer la..masuk umah cecept..cuakk giler aku maser tuh. bebnda cam ni blh prevent..cuba amalkn perkara2 di bwh. insya'allah kt dijauhkn dr benda2 x baik ni..

  • bc al-ma'thurat pg n ptg..insya'allah sumer ahli kluarga kt slmt n umah kt x kan dimasuki syaitan
  • kalo korg lalu kt dpn org yg x dikehendaki.e.g:org jahat n look suspicious bc ayt kursi n ayat nih Bismillahi laahaulawala quwwata illabillaa hil a'liul 'azhim
  • pastuh bc yasin..

insya'allah semoga kita diselamatkn dr bebnda x baik ni..


6 comments:

Nashrex said...

serius.. sedey citer mak yg buta tu..

Totin Jamain said...

tula pasal.. tapi kak gym ni cite mcm amek dari mana2 buku-buku, majalah majalah jeee... hehek..

Kurt Kuden said...

olololololo.. ciannye ibu tua tuuu..

Doyot menulis pun maintain com com ehh.. MUahahaha!

Anonymous said...

doyot... sedeynyer citer ko tu... ak t'kesima la. i think.. family la yg plg syg kte especially mak kn???

doyot said...

hha tu ler..have to appreciate ur family sblm lmbt..bler kt nak wat juang ajar jer cobe kt pkir kalo diorg x de

Anonymous said...

uikss...
buruk giler nama kurt kuden..