Tuesday, May 13, 2008

It's complicated

with words we can conquer the world

Salam. Lamanyer tak blogging.Seriously berada dalam mood bermalasan untuk blogging. It's not that i have writer's block. It is just i don't feel like to do so. Ok close case.

hari ni sebenarnyer saya nak bercerita tentang relationship and marriage. Mengambil idea dari blog Sarah..hehe. Tapi kena betul dengan ape yg saya lalui semnjak akhir2 ini. Rakan saya waktu di TKC bakal mendirikan rumah tangga tanggal 2 Ogos ini. Dan sepupu saya pula bakal bertunang Jun ini. Ada seorg lagi kawan saya(nama dirahsiakan) bakal mendirikan rumahtangga tahun depan. Amboi. Mak saya pon dah mula bertanya, saya bila lagi. Adik saya juga dah berpunya. Dan emak saya pastilah hendak saya kahwin sekali dengan adik saya. hahha..camaner ni..adoii.Nak je jawab "Muda lagi la".tapi mcm x sedar diri pula dah 23 tahun. Kalau semasa saya kecil2 dahulu, umur 23 tahun seperti terlalu dewasa bagi saya. Sekarang bila menempuh sendiri umur 23 tahun ini, terasa seperti masih anak2 lagi.

Adakah saya risau?. Tidak sama sekali. Tidak juga memikirkan saya terlalu memilih. cuma belum masanya mungkin untuk saya fikirkan. Menunggu habis belajar dulu. Ya, mungkin itu jawapan paling tepat dan selamat. Tapi ba'mana kalau ada yang mengatakan bukannya x boleh menyelam sambil minum air.Memandangkan mak saya dulu juga kahwin semasa belajar. Mmm..ok. Long pause there. Nak sahaja saya mengatakan kepada mak saya" Tak pe lah, mak carikan je la". Tapi memikirkan pula, mana tahu saya x suka. Maklum, saya kan memilih. hahaha..ok lah sambung episode 2. Got Kelas bahasa Jawa to go.aishh..

2 comments:

Muhajirah said...

salam doyot.
dont worry, the time will come, inshaAllah.yours soon, sbb bak kate mereka dlm ygroup tu, batch kite kan sistematik, kawen pun alphabetical order.dah C-cinot, nxt D-Doyot, skalikan la dgn dati dilla bros, dila aida, dila daud.muahaha.

tapi mmg la, skrg peak age org btny, ym, sms, jumpe, macik2 kat kg, semua pon dok tny1.kan?huhu..

doy cuti tak 2aug tu?konvoi ke tg bidara jom :D

Anonymous said...

huhu..tu la pasal..aku kan rakan lelap SUG.haha.ni kena senaraikan soklan yg bakal dijawab untuk bakal pengantin ni